lauantai 5. marraskuuta 2011

'Anna mä hoidan' ALAVUS !

Viiivi

Nytte sit tulee paaaaljon tekstiä (: ! Ei oo pakko lukee kaikkee, mut tos on vähä selityksii miks vihasi sitä paikkaa !

Ja toi otsikko on siitä et , ainaku jossu tai iina sano et voi vittu nyt toi tulee ragee meille nii sanoin aina et anna mä hoidan sit sen. Joo en tiiä !

SUNNUNTAI

Lähettiii Vaasasta kuuden junalla, ja oltii Alavudella joskus kaheksan aikaa, sit sen ratsastuskoulun omistaja tuli hakee meitä sieltä asemalta. Oltiii ihan ihan innoissaa ku saatii oma mökki mis olla, meil oli kolme suihkuu,sauna, 2 vessaa ,parvi ja keittö ja sit se ala-kerta :) Sanottiii , et saaa syödä jääkaapista mitä haluu. Käytii kattooos kans hevosii sinä päivänä , ja mä vannoin sinä päivänä ,etten tulis ratsastaa tai koskee hevosee ollenkaa täl reissulla.

MAANANTAI

Herätys tasan puol yheksä , yheksältä tallille. Sinne tuli se joka omistaa sen paikan , kutsun sitä ämmäks, koska se loukkas mua nii monta kertaa siel reissus. Se pakotti mut menee hevosen karsinaa ja ottaa siltä pintelit pois, eli sil oli takajalois tavallaa sellaset siteet. Mä sanoin sille etten mä pysty ja mä pelkään , mut se pakotti mut. Samana päivänä ku syötiii söin sen paikalla (-.-) nii se rupes huutaa mulle et mee pois siitä se on mun paikka en pysty syömää missää muualla, kunno joo tervetuloo vaa alavudelle tääl kaikki o naama norsun vitullla. Sinä iltana oli kummiski viel tositosi kivaa, kuunneltiii musaa täysii ja saunottii ja sen sellasta :---D

TIISTAI

Mun piti taluttaa sinä aamuna hevosii pihalle VAIKKEN HALUNNU. Meni oikeesti hermo ! Aina ku tehtii jotai se oli väärin, meidän oli tarkotus tehä 6 tuntia päiväs töitä mut jossu ja iina joutu tekee ainaki 9 ! Tiistaina olin jo valmis lähtee himaa, mut oli pakotettu sellasii juttuihi mitä en oikeesti halunnu ! ei ihmistä voi pakottaaa oikeesti ?? JOS PELKÄÄÄ NII VITUSTI. Se oli myös tehny meille keittoo , maanantai illaks mut ei oltu jaksettu syödä sitä niii se rupes mulle aukoo päätänsä , et eikö teidä vanhemmat oo opettanu et sitä syödää mitä tarjotaa ???  Tänä tiistai-keskiviikko välisenä yönä heräsin ku kuulu iha hirveitä ääniä , ku joku olis ottanu vettä ja lähteny kävelee ylöspäi ,meidä parvelle mut nukahdin sit onneks.


KESKIVIIKKO

Aamul sanoin siit kyl jossullle , mut ei me sitte siihe puututtu. Menin vast keskiviikkona puol 11 töihi , koska vitutti nii kovaa (oikeesti olis pitäny mennä 9) Mua ei kiinnostanu yhtää mitä joku valittaa ! Meil ei ollu jääkaapis yhtää ruokaa, kaikki oli vanhaa oikeestaa jo maanantaista asti, leipä tuli ulos korvista ja en uskaltanu ees vettä juoda. Mul oli samana päivänä laitettu joku tunti mis mu pitäis laittaa hevoselle kaikki kamat ja harjata ymym. JA ku ssanoin et en oo varma et pystynkö tekee sitä ku pelkään nii kovaa nii se ämmä sano et se on vähintä mitä sä voit tehä ?! Siinä kohtaa kilahti nii kovaa ! 

Yö vasta helvettiä oliki , mentiii 12 jälkee nukkuu, oli iha hiljasta ja pimeetä , yhtäkkii kuuluuu kauhee ääni et vesihana oltais laitettu päälle ja sen jälkee taas tippoja ja kauheeta kolistelua, ruvettii huutaa ja laitettii valot päällle, se jatku kokoaja ku kuunneltiii , soitin kaikille kavereille , tai  niille, jokka ottais sen tosissaa eikä vaa naurais, me hei juostiii parvekkeellekki ku pelotti nii kovaa? En oo ikinä ollu noi hirvees paikkaa mis kummitttelee noi kovaaa !!! Saatiii sit jotenki mieli rauhaa ja ruvettii nukkuu..Mut se kummittelu oli puoliks hiirenkarkottimen syyytä !

TORSTAI

En menny taaskaa aamulla vaa vast joskus 11, meidän tehtäviä oli siis siivota hevosten karsinoita (eli ottaa ne paskat pois) lakasta käytävä , ja siivota tai pestä jotai :) Se oli oikeesti tosi raskasta, sitku oltii syöty neljäpäivää putkee MAKAROONII JA JAUHELIHAAA, hyihelvetti oikeesti. Nii kyl oli heikko olo ku ei jääkaapiskaaa ollu ruokaaa yhtää paitsi leipää ja voita \../ Nii oli pakko käydä lähimmäisessä kaupassa, eli siwas ,joka oli niinku 5km pääs? Ei mitää katuvaloja, vaanku autotiellä mis käveltiii vaa vähä. Oli nii kuumottavaaa ! Kesti tunti kävellä sinne, mut se oli sen arvosta olisin muute ollu niii heikos kunnos,, ku ei ollu ruokaaa ! Torstai-Perjantai yönä naurettiii vaaa kaikille niille äänille ku oli nii paska olo ku halusin himaa nii kovaa !

PERJANTAI

En menny ollenkaa töihi jäin vaaa sinne mökkii ja pakkasin ja tällee, sit syötii ja ehittii just ja just junaa saatana !! Jos en olis sanonu et meil o kaks minuuttiii aikaaa si viel ku juna tuleee, nii se hillevi olis ajanu viel hitaammi ! 






  Hirveetä kattooo noit kuvii ku ollaa viel tosi ilosiii siitä , et lähettiii tonne paikkaaa /:


 Patjoilla me sit nukuttiii koko viikko ! Todellla mukavaaa
 Täs on meidän parvekkeelta kuva, toi vasemman puolinen on sen ämmän talo ja oikeella puolella on se talli


 Ihana terassi jonne juostiiin keskellä yötä <3
 Täs tulee sit kuvii ny meidän mökistä
 JA TUOLA DÖFÄS NII PASKALLE :---D KOKOVIIKON


 Tossa se ihana talli sisältä

 Nonii ketä haluu lättyyy ? Emmä oo koskaa sanonu et olisin hyvä kokki :)
 Pelattiiii kans simsii kokoaja siel ku ei ollu tv:tä





 Tälläsellä säällä lähettiii käveleee sinne siwaa ! kuvitelkaaa kuinka pimee oli sit tunnin pääst :)?

 Mentii vimppana iltana talli yläkertaa kattoo tv:tä ku yks Krista anto luva :) se oli ainut , joka oli siel mukava ja se oli siel työharjottelus.
 kokista juotii kokoviikko , kyl vesi maistu ku tulin himaaa.



 Oli nii ihana päästä kotiii !


- Meil oli muute yks päivä vedenkeittimes kuollu kärpäne !! (joku on vaarmaa lukenu fb:st nää muutjutut)
- Ja siel tallis oli myös kaks kissanpentuu , annettii niille nimet pussycat ja kidicat ! 



Voin sanoo ettei jääny todellakaa hyvä mieli tuolta ! Jos mut pakotetaa juttuihi? Nyt varmaa mietitte mitä järkee mennä sinne jos pelkää ? TET = työelämääntutustuminen. Tottavitus saan mennä sinne ja kohdata mun pelon , missää siin ei sanottu et PITÄIS olla hevosten kaa tekemisis , vaa siivota vaaa ! Halusin sen takii kans mennä , koska en jaksa olla Vaasas tää onnii turhauttava kaupunki.

HEI MELKEIN UNOHDIN SANOOO ! ENITEN MUA VITUTTI SE , ET MEIDÄN KAIKKIE TODISTUKSET OLI SAMANLAISET, VAIK JOSSU JA IINA TEKI 5 TUNTIA ENEMMÄ TYÖTÄ KU MÄ??! NII SAATII VITUN PASKAT MUN TAKII , HUHHU EN SUOSITTELE TOTA PAIKKAA KELLEKKÄÄ AINAKAA TET ASIOIS !!!

2 kommenttia:

  1. ite oon käyny tuol tallil aikasemmi, kyl on ketuttava paikka. millä kirjaamella sen ämmän nimi alko ? haluaasin tietää että kenestä on kyse...

    VastaaPoista
  2. Joo , oon vähä kirjottanu tän postauksen lapsellisesti , koska olin tosi vihanen, ja tyytymätön tohon paikkaa, en halu kommentoida tohon asiaan mitenkään..

    VastaaPoista